Thursday, September 24, 2009

Raya Style..

Raya tahun ni tak sempat nak tempah baju.. jadi terpaksalah beli ready made.. nasib ada saiz..huhu.. Dulu arwah mama belikan kain tlg pi tempah. Sejak arwah mama tak ada semua aku kena buat sendiri terpaksalah berdikari.. Nasib si mui n mullah dah keje. Jadi mereka dah sediakan baju raya sendiri. Klu tak aku kena sediakan untuk mereka berdua. maklumlah akukan akak n merekakan adik. Tp now adik plak kena jaga akak.. Berbalik pada baju raya aku tahun ni.. huhuh. Macam budak2lah plak. I like baju kurung sbb boleh pakai bila2 masa n dimana2 saja.. Klu berfesyen2 ikut peredaran zaman dan masa.. Tada........huhu..ada sepasang lagi yang tu lupa nak snap pic.. bz sesangat aritu... Tapi raya tak semeriah masa ada arwah mama dulu2.. Tahun ni aku tukar RM100 jer duit RM1 tuk disedekahkan.. Tak dapat bg banyak.. janji ada gak bagi tuk budak2.. Zakat semua alhamdulillah aku settelkan kat Selangor awal2 .. RM7 zakat untuk tahun ni. Nilah tahun pertama aku bayar zakat. Takkan nak harapkan abah lagi. Aku kan dah keje... Hope tahun depan muarh rezeki.. amin

~PasirPuteh raya'09~

No comments:

Post a Comment