Thursday, September 24, 2009

My IMAGO..



My IMAGO after accident...



Oh tuhan.. apakah dugaan yang kau berikan untuk
diriku ini? Apa2 pun aku harus tabah dan redha dengan apa yang terjadi. Inilah
kali ke3 my imago kemalangan lagi. Aduh sakitnya kepala lututku. Tp sakit lagi
hati mengenangkan my imago... Adakah ini menunjukkan tanda perlunya sebuah
perpisahan???

I still remember Cik Sue say "Kak As jual jelah kete tu
dah berkali2 dah accident tak elok disimpan".. mullah n mui say "Kak As jual
jelah keta tu..mung beli kete lain".. Cik Ana say "Bila nak pki kete
lainnya?".... Aku pun ada say tu Mullah 2@3 hari sebelum accident "Mullah mung
servey vios ko aku. Co'z aku nak tukar pki vios nak jual kete ni"..

Benarkah kete boleh merajuk??? Aku asyik sebuk nak jual kete..nak jual
kete.. Terus merajuk n accident..sebenarnya aku sayang nak jual My IMAGO...i
love my imago very much.. Banyak kenangan aku ngan my imago.. My imago adalah
pemberian abah untuk aku.. aku guna my imago sejak 2006..masa aku belajar di
UTeM,Melaka.. My Imago banyak jasa bawak aku pi kelas..muahhh cyg my imago..

Rentetan kemlangan my imago:
-kemalangan kecil...di melaka lampu
pecah sikit terlanggar kete org.
-dilanggar belakang oleh Merc masa balik
keje ...masa keje jd engineer cabuk dulu2. Org tu bayar ganti rugi RM300 baiki
bumper belakang
-dilanggar tepi sikit masa parking di kampung baru..
-accident 1 week sebelum balik raya..kat LDP dengan Merc..kete abis teruk
kat depan.. Dekat beberapa bulaan tersadai kat bengkel..yang tu calaim
insurans..
-accident balik kelantan..langgar lembu kat Felda Chiku..abis
rm2k lebih baiki
-accident masa keluar dari umah PakMuda..dihari raya ke-4..
tak th bila nak kuar workshop ni..melayang rm1k lbh...tq mui co'z sponsor baiki
(mcm nilah adik)

Aku miliki imago tu dah dekat2 4thn (2006-2009)..Lepas
ni terpaksa aku lepaskan imagoku pergi..so sad..apakan daya jodoh tak
panjang..aku tetap akan merindui my imago..tulah 1st kete aku miliki dalam
idupku..

Aku patut bersyukur pada tuhan walau 3x kemalangan teruk dengan
my imago.. aku n para penumpang lain masih ada pelung untuk hidup.. Tak ada
kecederaan yang teruk. My imago dah menyelamatkan kami..alhamdulillah... Lepas
ni aku memiliki 2nd car.. tengah survey nak kete apa.. Aku nak kete yang boleh
isi barang banyak n apa bila kat jalan raya tak melayang2...huhu..

My
dreams:
- Fairlady so cute sesuai untuk ladies..tp harganya mak ai..tak
berkemampuan lagi.
- Cardina sporty n elegent.... aku mesti dapatkannya..now
mmg tak mampu tp aku yakin nati mst aku dpt miliki....
- Vios
bergaya...lagi2 colour hitam..nak cr yang berpatutan..ini mcm sesuai..
-
Avanza hitam pun ok gak....
- Pesona keluaran malaysia... badannya pun boleh
tahan juga..

~My hometown PasirPuteh at umah ATUK~

No comments:

Post a Comment