Saturday, September 26, 2009

New Hobi...sulam menyulam




Hobi...


Kalau dulu hobi aku membaca novel, travel, bertenet.... now aku ada hobi baru plak. Hobi ni sangat menarik dan menguji aku supaya teliti dan bersabar. Bak kata pepatah " hendak seribu daya tak hendak seribu dalih".. Hobi ni bermula apabila Cik Sue (my aunty) told to me dia ada buat tudung bawal bunga bayang. Aku tny dia apa benda tu.. tak penah dengar. Then apabila Mullah (adik bongsuku) blk lg Cik Sue kirim tudung tersebut. Nice tudung i like it..sgt2 cantik dan kemas. Balik raya aku mintak Cik Sue ajar aku jahit. Pastu aku ajak Farid (sepupuku) supaya antar aku ke kedai nak beli barang-barang untuk membuat tudung bunga bayang. Aku beli 2 helai kain bawal (pink dan cream) yang belum disulam then beli benang serta frame. Balik tu apa lagi aku terus lukis bunga di atas kain. Dan mula menjahitnya sepetang... sungguh ssh tp menarik dan buat aku kusyuk giler..huhu....




Apa yang aku tekapkan bukan aku ikut pun. Jadi bunga lain plak. Hentam jelah janji siap.. Yang plaing berlagak aku ni, org lukis bunga sikit2 jer... baru2 blj dah lukis bunga penuh di kain.. mak ai nampaknya lambatlah nak siap.... yang pasti nati aku akan paparkan hasil kerja tangan aku.. Tapi tunggu dulu biar suprise.... Dalam ni aku sertakan pic aku capture hasil kerja tangan Cik Sue. Tunggukan hasil kerja tangan aku..................

No comments:

Post a Comment